Din bestilling er nå sendt og vil bli ekspedert så snart vi har alt vi trenger for å utføre ordren.

Sjekk din epost. Der vil du finne en ordrebekreftelse fra OnNet.

Har du spørsmål kan disse rettes til post@onnet.no eller ved å ringe (+47) 23 11 45 45.

Fyll ut egenerklæringen under hvis du har bestilt et .no domene

Egenerklæringen sender du til post@onnet.no. Før dette er gjort får vi IKKE bestilt ditt domene. Privatpersoner må først skaffe seg en PID-code fra Norid før de kan fylle ut egenerklæringen, mens selskaper må ha et organisasjonsnummer fra Foretaksregistret.

Vet du ikke organisasjonsnummeret til ditt firma kan du søke i Foretaksregisteret her: https://w2.brreg.no/enhet/sok/.

Lag en egenerklæring

Jeg har bestilt et nytt domene (nyregistrering)

Registrering av domene

Hvis du har bestilt et .no domene må du sendte oss en elektronisk egenerklæring for domene du ønsker å bestille. Egenerklæringen utstedes av Norid – et statlig organ som håndterer tildelingen av .no domener og er en erklæring som bekrefter at du har gjort deg kjent med regelverket for .no domener. Egenerklæringen finner du nederst på denne siden. Fyll ut dette skjemaet og returer det til post@onnet.no (velg å send egenerklæringen direkte til registrar og oppgi post@onnet.no som epostadresse).

Før vi mottar denne egenerklæringen får vi ikke bestilt dette domene.

Er du en privatperson må du først skaffe den en PID-kode fra Norid som erstatter ditt personnummer før du kan fylle ut egenerklæringen. 

Jeg har bestilt flytting av et eksisterende domene

Flytting av domene

AuthCode:

Hvis du har bestilt flytting av ett .no domene til OnNet trenger vi din AuthCode for domene. Hvis du ikke oppga denne koden i bestillingen må du umiddelbart sende oss denne koden (AuthCode). Før vi får den kan vi ikke iverksette flytteprosessen fra din eksisterende registrar til OnNet.

AuthCode får du ved å ta kontakt med din eksisterende domene leverandør. De er pliktig til å utgi denne koden innen 5 virkedager.

RegistrarLock og who-is informasjon:

Har du bestilt flytting av et .com, .net, .org, .info eller .biz, domene må du samtidig kontrollere at din nåværende registrar (domene leverandør) har fjernet RegistrarLock for domene og at din epostadresse står oppført som administrativ kontakt for domene i who-is databasen, da en epostmelding du må returnere blir sendt til denne epostadressen.

Hvor lang tid tar det?

Hvor lang tid tar det?

De bestilte tjenestene vil være aktiv i løpet 12 timer etter at vi har mottatt all informasjonen vi trenger for å ferdigstille ordren.

Når domene er bestilt eller flyttet til oss vil du motta en epostmelding fra oss med pålogginsinformasjon til vår kundeweb og det kontrollpanelet som inngår som en del av de bestilte tjenestene.

Betaling og reklamasjon

Betaling og reklamasjon

Du vil i løpet av kort tid motta en efaktura fra OnNet AS med 10 dagers betalingsfrist. Offenlige organer kan be om 30 dagers betalingsfrist ved å henvende seg til efaktura@onnet.no.

Alle bestillinger er bindende, selv om ikke all nødvendig dokumentasjon som kreves for å gjennomføre ordren ikke leveres til OnNet (dette for å dekke vårt tidsbruk knyttet til å ekspedere ordren).

Siden et domene registreres på deg som privatperson eller virksomhet i foretaksregisteret, er det ikke mulig for OnNet å re-selge domene til andre eller kansellere registreringen. Det er derfor INGEN reklamasjonsrett på domene bestillinger. De er alltid bindende, uten reklamasjonsrett.

For 1- og 2-stjerners webhotell er det heller ingen reklamasjonsrett, da ordresummen (eksl. domene) er under kr.  300.-, som er minstebeløpet loven setter for å kunne reklamere noe. For 3-, 4- og 5-stjerners webhotell er det mulig å benytte reklamasjonsretten for privatpersoner, hvis de oppfyller kravene som settes til reklamasjoner.