Hvis du får mottatt, men ikke sendt e-post er det normalt noe galt med oppsettet av din e-postkonto på din e-postklient. Det vil si på det dataprogrammet du bruker på din maskin eller telefon til å motta og sende e-post med. 

Gå inn på oppsettet av e-postkontoen på din maskin eller telefon og sjekk følgeende:

  1. Utgående mailserver: Sjekk at du har angitt korrekt utgående mailserver. Gå til vår KundeWeb og tast inn ditt domene før du klikker “Finn mine tjenester” på innloggingsiden. Sjekk at du har angitt servernavnet som står oppgitt under “Server:” i plattform oversikten. Inngående og utgående mailserver skal alltid være den samme mailserveren.
  2. Port nummer: Sjekk at du har satt opp din e-postklient til å sende på port 25 hvis du har valgt å logge på inngående mailserver med klar tekst eller port 465 hvis du har valgt å logge deg inn på inngående mail med sikker pålogging (SSL)
  3. Godkjenning: Sjekk at du har avhuket at serveren krever godkjenning. Angi at du skal bruke samme innstillinger som gjelder for inngående mail eller angi manuelt hele din epostadresse som brukernavn og passordet til denne e-postkontoen i feltet passord for utgående e-post.