IP/DNSSEOStatistikk

Slå opp en record:

Benytt verktøyet under for å slå opp en ditt domenets record. Verktøyet returnerer “live” resultater.







Sjekk sonefilen:

Sjekk alltid sonefilen 1 time etter at du har gjort en endring i den for å forsikre deg om at den er skrevet korrekt. Er det feil i den vil en eller flere av dine tjenester slutte å virke.

NO FOLLOW lenker

Sjekk hvilke linker som er markert som “REL=”NOFOLLOW” på en gitt side.

Døde linker

Finn alle døde lenker i nettsidene dine. Døde lenker oppstår når en side er blitt slettet, flyttet eller byttet navn uten at linken er blitt oppdatert. Disse døde lenkene må enten fjernes eller endres til en gyldig sti (URL).

  •  

PageRank til lenkepartnere

Nøkkelord finner

Verktøy for å finne de viktigste nøkkelordene til dine landingsider.

Google Traffic Estimator Google Trafikkvurdering

Et verktøy for Google AdWords-annonsører. Et verktøy du kan bruke for å få en idé hvor populært et søkeord er. Tast inn dine nøkkelord, og Google forteller deg hvor mange som har søkt på dette søkeordet og beslektede søkeord den siste måneden, lokalt og globalt.

Google Search-based Keyword Tool Google Search-søkeordverktøy

Et annet Google AdWords-verktøy som kan brukes til å finne og generere søkeord og destinasjonsside ideer svært relevante og spesifikke til nettstedet, basert på faktiske Google-søk.

Google Trends.

Et verktøy som viser hvordan et søkeord eller søkeuttrykk sin populæritet har utviklet seg over tid i ulike regioner av verden. Et nyttig verktøy til å avdekke hvilke søkeord og søkeuttrykk folk benytter seg av for å finne det du har å tilby dem.

Google Insights for Search er en avansert versjon av Google Trends, og kan brukes til å sammenligne søkevolum mønstre etter et uttrykk, ord eller vilkår på tvers av bestemte regioner, kategorier, tidsrammer og egenskaper, uavhengig av popularitet.

Hot Trends (Searches)

For utgivere som ønsker å hoppe på bandwagon om hva som skjer akkurat nå, Hot Trends?topp 40 raskest voksende søk akkurat nå, oppdateres kontinuerlig hele dagen.

En tilsvarende tjeneste for NORSKE søkeuttrykk har KVASIR.no

Wordtracker Free er et verktøy som er godt egnet for engelske søkeuttrykk, men ikke norske.

Sjekk også besøkstatistikken din. Hvilke søkeord forteller den du folk finner deg under i søkemotorene?

Backlinks byggere

Backlink builder

Benytt verktøyene under for å finne andre nettsteder hvor du kan registrere deg på for å få en link tilbake til ditt nettsted.

Skriv inn et av dine nøkkelord:

Et tredje verktøy er:

Skriv inn et av dine nøkkelord:

Keyword : Search Type:

Nøkkelord rangering i søkemotorene

Hvilken rangering har et nøkkelord i de 3 største søkemotorene?

Fremtidig rangering

Er rangeringen din på dette nøkkelordet og denne URL-en på vei oppover eller nedover. Det finner du ut ved å sjekke rangeringen i ulike data centre Google bruker til å beregne rangeringen. Rangerer ett eller flere data centre en høyere eller lavere rangering er rangeringen på vei oppover eller nedover.

Dublicate page sjekk

Google fjerner nettsider som er kopier av andre sider som allerede er indeksert i Google (“dublicate pages) og/eller som utelukkende er laget for å generere Adsence inntekter og som er automatisk kopiert fra andre nettsteder (“content scrapping“).

Benytt verktøyet under for å sjekke hvor like to sider er, målt i prosent.

Skrv inn ORGINAL URL:Sammenlign med URL:

Ønsker du å sammenligne to sider nøyaktig for å se forskjellen mellom dem, er det bare å skrive inn sidene under. En URL per linje, f.eks. http://www.dittdomene.no/side.html.

Fortell Google hvilken side som er originalsiden hvis du har flere like eller tilnærmet like sider gjennom å angi en REL=”NOFOLLOW” tag i alle linker til dublikatsiden og/eller gjennom en “NOINDEX,NOFOLLOW” tag i meta-robots taggen i HEAD-seksjonen.

Google anbefaler dessuten at du angir denne rel=”canonical” attributt i head-seksjonen til alle dublikatsider for å fortelle Google at denne siden er en kopi av en annen side.

AW-Stats

Mer informasjon om AW-Stats

AwStats – verdens mest populære besøksstatistikk – inngår i alle våre webhotell, men krever at du logger inn på kontrollpanelet og aktiviserer tjenesten.

Besøksstatistikken viser hvor mange søm besøker nettsidene dine per år, per måned, per dag og per time. Statistikken viser både antall unike besøkende og antall besøkende totalt.

I tillegg viser AW-stats hvilke sider de leser, hvor lang tid de bruker på siden, hvilket operativsystem og nettleser de bruker, hvor de kommer fra, søkeord de brukte for å finne siden i søkemotorene, antall sider som ikke ble funnet, hvilke sider som ikke ble funnet og en rekke annen informasjon.

For å lese din AW-Stats må du først logg inn på ditt kontrollpanel.

Google Analytics

Klikk her for å logge på Google Analytics (Krever at du har opprettet en konto her)

Google Analytics er verdens mest brukte online statistikk og viser ikke bare historiske data, men også sanntids informasjon. Det vil si hvor mange som er på sidene dine for øyeblikket, hvilke sider de leser og hvor de kom fra. Analysetjenesten er for øvrig integrert med Google sine øvrige tjenster, og krever at du oppretter en gratis Google konto, hvis du ikke allerede har en, for å kunne benytte tjenesten.

For at tjenesten skal virke må du lime inn en kode i “Head” seksjonen til alle dine sider. Etter at dette er gjort kan du følge med på trafikken i sanntid og analysere resultatene på ulike måter. Dette er en tjeneste vi anbefaler alle våre kunder å aktivisere.

Google Webmaster

Kllikk her for å logge på Google WebMaster Tools (Kreves at du har opprettet en konto her) Google Webmaster er ikke et “must”, slik Google Anlytics er, men er allikevel et svært nyttig verktøy. Gjennom din Google konto kan du her levere inn en komplett site-map som forteller Google hvilke sider nettstedet ditt består av. I tillegg finner du en rekke andre nyttige webmaster verktøy her. Tjenesten er helt gratis å bruke.

Bing Webmaster

Klikk her for å logge på Bing WebMaster Tools (Krever at du har opprettet en konto her)Bing Webmaster tools er Bing systemet sitt svar på Google Webmaster og er i likhet med Google Webmaster et sted du kan logge inn på for å levere inn site-map til søkemotoren Bing.

Facebook Inside

Klikk her for å logge inn på Facebook Inside (Krever at du har en konto her)Facebook Insiide er Facebook sitt statistikk verktøy som viser Facebook statistikk. Nyttig hvis du har inkludert din Facebook profil i nettsidene dine.

Alexa Dashbord

Klikk her for å logge på Alexa Dashbord (Krever at du har opprettet en konto her)Alexa samler inn besøksstatistikk om alle verdens nettsteder. Ved å gå hit kan du se hvor mange som besøker ditt nettsted i forhold til dine konkurrenters nettsteder. Har du et lite nettsted med lite trafikk er det ikke sikkert at Alexa kan gi deg noe nyttig trafikkinformasjon.

Kalkulator Unit konverter IP kalkulator Fil rettigheter Meta-tags & site-map