KundeWeb FAQ

KundeWeb FAQ 2016-11-04T17:41:54+00:00

KundeWeb

KundeWeb er OnNet sine kundesider for selve kundeforholdet. KundeWeb må ikke forveksles med ditt Kontrollpanel som brukes for å sette opp og administrere tjenestene du har hos OnNet. F.eks. sette opp og endre dine e-postkontoer, databaser, nettsider og sonefilen til domene.

Ved å logge inn på KundeWeb kan du:

  1. Sjekk og oppdatere dine kundeopplysninger
  2. Oppgradere eller nedgradere en tjeneste du har
  3. Avslutte en tjeneste eller kundeforholdet
  4. Komme med spørsmål og innsigelser mot fakturaer o.l.
  5. Laste ned de e-bøkerne som følger med tjenesten

Ved å taste inn ditt domene og klikke “Finn mine tjenester” på innloggingsiden til vår KundeWeb finner du kontrollpanelet og nøkkelinformasjonen du trenger om ditt domene og webhotell. 

Vår KundeWeb finner du her: https://www.onnet.no/logginn/

 

Please click here if this helped you.
0 people found this helpful. Permalink


Kundeweb og Kontrollpanel

For å logge inn på OnNet sin KundeWeb og ditt Kontrollpanel angir du det brukernavnet og passordet du fikk tilsendt av OnNet når du opprettet domene eller tjenestene til domene. 

Når tjenesten ble opprettet gjelder det samme brukernavnet og passordet for både KundeWeb og Kontrollpanelet til domene.

Hvis du har glemt ditt brukernavn eller passord til vår KundeWeb kan du klikke på “Glemt passord” linken på innloggingsiden. Du vil da få tilsendt en e-post med en link som lar deg resette passordet til vår KundeWeb. Legg her merke til at denne funksjonen kun endrer passordet til vår KundeWeb. Den endrer ikke passordet til ditt Kontrollpanel. Nærmere informasjon om hvordan du resetter ditt passord finner du her.

Ønsker du å endre passordet til ditt Kontrollpanel må du først logge deg inn på Kontrollpanelet. Etter innlogging finner du link for å bytte passord til kontoen.

WebMail

For å logge inn på din webmail konto hvor du kan lese og sende e-post via din nettleser angir du hele din e-postadresse som brukernavn og det passordet du anga når e-postkontoen ble opprettet.

Please click here if this helped you.
0 people found this helpful. Permalink


Logg inn på vår KundeWeb hvis du ønsker å knytte et webhotell til ditt domene eller oppgradere ditt eksisterende webhotell til å få større lagringskapasitet og båndbredde. Den samme fremgangsmåten gjelder hvis du ønsker å nedgradere ditt webhotell.

Klikk på knappen “Oppgrader/nedgrader” etter innlogging for å oppgradere eller nedgradere en tjeneste.

Please click here if this helped you.
0 people found this helpful. Permalink


Logg inn på vår KundeWeb hvis du ønsker å avslutte en tjeneste eller kundeforholdet. Alle oppsigelser må komme minst 30 dager før neste forfall. For domener må oppsigelsen komme minst 60 dager før fornyelsetidspunktet for domene hvis ikke blir domene fornyet automatisk for ytterligere ett år.

Klikk på “Avslutt og få AuthCode” etter innlogging til vår KundeWeb for å avslutte en tjeneste eller kundeforholdet.

Husk å avhuk at du ønsker AuthCode til ditt domene hvis du ønsker å flytte domene til en annen domene registrar.

Please click here if this helped you.
0 people found this helpful. Permalink


Logg inn på vår KundeWeb hvis du har et fakturaspørsmål, innsigelse mot en mottatt faktura, trenger en kontoutskrift, betalingutsettelse eller lignende.

Klikk på “Økonomi og regnskap” knappen etter innlogging for å stille spørsmål knyttet til økonomi og regnskap. 

Alternativt kan du sende en e-postmelding til efaktura@www.onnet.no, men du må da oppgi hvilket domene dette gjelder og ditt kundenavn slik at det er mulig å finne deg igjen i kundedatabasen vår.

Please click here if this helped you.
0 people found this helpful. Permalink


OnNet sine standard salgsbetingelser gjelder for alle kundeforhold og alle tjenester du har hos OnNet. Disse salgsbetingelsene aksepterte du når du bestilte tjenesten.

Salgsbetingelsene finner du her:

Please click here if this helped you.
0 people found this helpful. Permalink


Hvis du har flere domener og tjenester hos OnNet som idag er fordelt på flere fakturaer kan du samle alle disse til en felles faktura for alle dine tjenester hos OnNet. På den måten kan du spare betydelige beløp i forbindelse med fakturaomkostningene, da vi legger til Kr. 50.- i ekspedisjonsomkostninger per faktura.

Ønsker du å samle alle dine tjenester på en faktura må du logge inn på vår KundeWeb og klikke på knappen “Økonomi og regnskap” etter innlogging.

 

Please click here if this helped you.
0 people found this helpful. Permalink


Les først vår FAQ for å finne svar på de vanligste spørsmålene vi får fra våre kunder. Hvis du ikke finner svaret på det du lurer på her kan du logge deg inn på vår KundeWeb og klikke på knappen “Support og brukerstøtte” etter innlogging.

E-postsupport:

Du kommer da til en side med et skjema hvor du kan stille dine brukerspørsmål. F.eks. tekniske spørsmål du trenger svar på. Disse meldingene besvares normalt innen 12 timer (normalt før). Denne tjenesten er det helt å bruke.

Telefonsupport:

Telefonsupport er ikke inkludert i prisen du betaler for domene og ditt webhotell hos OnNet, men tegner du en telefonsupport avtale til kr. 10 per måned (Kr. 120 per år) kan du ringe vår telefonsupport alle hverdager mellom 08:00 og 15:00. Avtalen gjelder alle spørsmål knyttet til domene og webhotellet du har hos OnNet. Inkl. teknologiene som benyttes. 

Telefonsupport bestiller du på vår KundeWeb på samme side hvor du finner hvor brukerstøtte.

WordPress:

Hvis du har et WordPress nettsted kan du tegne en WordPress supportavtale til kr. 590 per år. Den dekker både mail- og telefonsupport for alle WordPress spørsmål du måtte ha.

WordPress support bestiller du på samme side som du finner vår brukerstøtte på vår KundeWeb. 

Please click here if this helped you.
0 people found this helpful. Permalink


Slapp av! Hvis du har vært så uheldig å slettet e-post, en database, filer eller gjort systemendringer ved en feil kan du logge inn på vår KundeWeb og klikke på knappen “Systembackup” etter innlogging for å bestille en restore av siste systembackup. Det vil si at vi kjører tilbake siste backup vi har tatt av alle dataene som ligger på ditt webhotell. 

Vi tar en fullstendig sikkerhetskopi (backup) av alle dine data hver 48 time.

 

Please click here if this helped you.
0 people found this helpful. Permalink


Et Kontrollpanel er en nettside du kan logge deg på for å sette opp og administrere de tjenesten du leier av OnNet.

F.eks. navnetjenerne, også kalt DNS, til ditt domene, nettsider, ftp-kontoer, databaser eller e-postkontoer til ditt domene. 

Hvis du har et Linux webhotell så heter kontrollpanelet ditt cPanel, mens du har et Plesk kontrollpanel hvis du har et Windows webhotell. Har du bare en domeneparkering hos OnNet benytter du cPanel som Kontrollpanel. 

Hvis du bruker cPanel kan du skrive http://dittdomene.no/cpanel for å logge deg inn på ditt Kontrollpanel. Bytt ut dittdomene.no med ditt domenenavn. 

Hvis du bruker Plesk skriver du https://win1.onnet.no:8443/ for å logge inn på ditt Kontrollpanel.

Du kan finne ut om du har et Linux webhotell med cPanel eller et Windows webhotell med Plesk ved å taste inn ditt domene og klikke “Finn mine tjenester” på innloggingsiden til vår KundeWeb. Får du opp beskjeden om at du ikke har noen kontrollpanel så betyr dette at du har pekt domene til en annen webserver enn den webserveren som følger med webhoellet. Du må da sende en mail til post@www.onnet.no med ditt domene for for å finne ut av dette. 

 

Please click here if this helped you.
1 person found this helpful. Permalink