FAQ – KundeWeb

FAQ – KundeWeb2018-12-21T16:31:15+02:00

Svar på de vanligste spørsmålene om kundeforholdet

Kundeforholdet Domene & DNS Webhotell E-post

Hva er KundeWeb?2020-09-19T15:54:25+02:00

KundeWeb er OnNet sine kundesider for kundeforholdet, og må ikke forveksles med Kontrollpanel som brukes for å sette opp og administrere tjenestene hos OnNet.

Ved å logge inn på KundeWeb kan du:

  1. Sjekk og oppdatere dine kundeopplysninger
  2. Knytte et parkert domene til et webhotell
  3. Oppgradere eller nedgradere et webhotell
  4. Bytte eierskap på et domene
  5. Avslutte en tjeneste eller hele kundeforholdet, og få AuthCode til ditt domene
  6. Komme med spørsmål og innsigelser mot fakturaer o.l.
  7. Be om betalingsutsettelse
  8. Laste ned de e-bøkerne som følger med tjenesten

Hvordan logge inn?

Logg inn med det brukernavnet og passordet du fikk tilsendt når du opprettet kundeforholdet. Dette brukernavnet og passordet er default det samme som gjelder for Kontrollpanelet. Endrer du passordet for ditt kontrollpanel blir ikke passordet til vår KundeWeb endret, da dette er to adskilte systemer. Endrer du passordet til KundeWeb, blir dermed ikke passordet til kontrollpanelet (cPanel) endret.

Hvis du har glemt ditt brukernavn eller passord til vår KundeWeb kan du klikke på “Glemt passord” linken på innloggingsiden. Du vil da få tilsendt en e-post med en link som lar deg resette passordet til vår KundeWeb. Har du byttet e-postadresse må du bestille passordet manuelt på innloggingssiden.

Hvordan avslutte en tjeneste?2020-09-19T17:00:39+02:00

Logg inn på vår KundeWeb hvis du ønsker å avslutte en tjeneste eller kundeforholdet.

Alle oppsigelser må komme minst 30 dager før neste forfall. For domener må oppsigelsen komme minst 60 dager før fornyelsetidspunktet for domene hvis ikke blir domene fornyet automatisk for ytterligere ett år.

Klikk på knappen “Avslutt tjeneste” under “Kundeforholdet” etter innlogging på vår KundeWeb for å avslutte en tjeneste eller hele kundeforholdet.

Husk å avhuk at du ønsker AuthCode til ditt domene hvis du ønsker å flytte domene til en annen domene registrar (domene forhandler). Vi vil da sende deg AuthCode for domene.

Faktura, regnskap og inkasso spørsmål2018-08-20T13:09:37+02:00

Logg inn på vår KundeWeb hvis du har et fakturaspørsmål, innsigelse mot en mottatt faktura, trenger en kontoutskrift, betalingutsettelse eller lignende.

Klikk på “Økonomi og regnskap” knappen etter innlogging for å stille spørsmål knyttet til økonomi og regnskap. 

Alternativt kan du sende en e-postmelding til efaktura@onnet.no, men du må da oppgi hvilket domene dette gjelder og ditt kundenavn slik at det er mulig å finne deg igjen i kundedatabasen vår

Hvilke salgsbetingelser gjelder?2018-08-20T13:10:29+02:00

OnNet sine standard salgsbetingelser gjelder for alle kundeforhold og alle tjenester du har hos OnNet. Disse salgsbetingelsene aksepterte du når du bestilte tjenesten.

Salgsbetingelsene finner du her:

Jeg ønsker bare en faktura per år2018-08-20T13:11:11+02:00

Hvis du har flere domener og tjenester hos OnNet som idag er fordelt på flere fakturaer kan du samle alle disse til en felles faktura for alle dine tjenester hos OnNet. På den måten kan du spare betydelige beløp i forbindelse med fakturaomkostningene, da vi legger til Kr. 50.- i ekspedisjonsomkostninger per faktura.

Ønsker du å samle alle dine tjenester på en faktura må du logge inn på vår KundeWeb og klikke på knappen “Økonomi og regnskap” etter innlogging.

Hvordan oppgradere eller nedgradere ett webhotell?2020-09-20T20:45:36+02:00

Logg inn på vår KundeWeb hvis du ønsker å:

  • knytte et webhotell til ditt parkerte domene
  • oppgradere ditt eksisterende webhotell for å få større lagringskapasitet og/eller flere tilleggsdomener. 
  • nedgradere ditt eksisterende webhotell til en mindre og rimeligere pakke.

Klikk på knappen “Oppgrader eller nedgrader” etter innlogging, under fanen “Kundeforholdet“, for å knytte et parkert domene til et webhotell. oppgradere eller nedgradere et eksisterende webhotell.

Oppgraderingen er normalt utført i løpet av minutter eller noen få timer.

Hvordan få AuthCode til mitt domene?2020-09-19T16:52:58+02:00

AuthCode er en autorisasjonskode som verifiserer at du er rettmessig eier av et domene. Denne AuthCode må du gi til registraren (domene forhandleren) du ønsker å benytte. Dette må du gjøre samtidig som du bestiller flyttingen av domene. Mangler den nye domene forhandleren denne AuthCoden kan de ikke flytte domene til sin Registrar (forhandler) konto.

AuthCode utleverer OnNet til sine kunder så snart du sier opp et domene hos oss. Når du sier opp domene på vår KundeWeb må du bare huske på å huke av at du ønsker å få tilsendt din AuthCode for domene.

Go to Top