KundeWeb FAQ

KundeWeb FAQ2018-08-24T21:04:35+00:00
Hva er KundeWeb?2018-08-20T12:59:19+00:00

KundeWeb er OnNet sine kundesider for selve kundeforholdet. KundeWeb må ikke forveksles med ditt Kontrollpanel som brukes for å sette opp og administrere tjenestene du har hos OnNet. F.eks. sette opp og endre dine e-postkontoer, databaser, nettsider og sonefilen til domene.

Ved å logge inn på KundeWeb kan du:

  1. Sjekk og oppdatere dine kundeopplysninger
  2. Oppgradere eller nedgradere en tjeneste
  3. Avslutte en tjeneste eller kundeforholdet
  4. Gå til dine kontrollpanel og sjekke dine tjenester
  5. Komme med spørsmål og innsigelser mot fakturaer o.l.
  6. Laste ned de e-bøkerne som følger med tjenesten

Ved å taste inn ditt domene og klikke “Finn mine tjenester” på innloggingsiden til vår KundeWeb finner du kontrollpanelet og nøkkelinformasjonen du trenger om ditt domene og webhotell. 

Vår KundeWeb finner du her: https://www.onnet.no/logginn/

Hvordan logge inn på KundeWeb?2018-08-20T13:06:29+00:00

OnNet sin KundeWeb er kundeområdet til OnNet. Logg inn med det brukernavnet og passordet du fikk tilsendt når du opprettet kundeforholdet. Dette brukernavnet og passordet er default det samme som gjelder for Kontrollpanelet. Endrer du passordet for ditt kontrollpanel blir ikke passordet til vår KundeWeb endret, da dette er to adskilte systemer.

Hvis du har glemt ditt brukernavn eller passord til vår KundeWeb kan du klikke på “Glemt passord” linken på innloggingsiden. Du vil da få tilsendt en e-post med en link som lar deg resette passordet til vår KundeWeb. Har du byttet e-postadresse må du klikke her for å få passordet tilsendt.

Hvordan oppgradere eller nedgradere ett domene eller webhotell?2018-08-20T13:07:26+00:00

Logg inn på vår KundeWeb hvis du ønsker å knytte et webhotell til ditt domene eller oppgradere ditt eksisterende webhotell til å få større lagringskapasitet og båndbredde. Den samme fremgangsmåten gjelder hvis du ønsker å nedgradere ditt webhotell.

Klikk på knappen “Oppgrader/nedgrader” etter innlogging for å oppgradere eller nedgradere en tjeneste.

Hvordan avslutte en tjeneste?2018-08-20T13:08:18+00:00

Logg inn på vår KundeWeb hvis du ønsker å avslutte en tjeneste eller kundeforholdet. Alle oppsigelser må komme minst 30 dager før neste forfall. For domener må oppsigelsen komme minst 60 dager før fornyelsetidspunktet for domene hvis ikke blir domene fornyet automatisk for ytterligere ett år.

Klikk på “Avslutt og få AuthCode” etter innlogging til vår KundeWeb for å avslutte en tjeneste eller kundeforholdet.

Husk å avhuk at du ønsker AuthCode til ditt domene hvis du ønsker å flytte domene til en annen domene registrar.

Faktura, regnskap og inkasso spørsmål2018-08-20T13:09:37+00:00

Logg inn på vår KundeWeb hvis du har et fakturaspørsmål, innsigelse mot en mottatt faktura, trenger en kontoutskrift, betalingutsettelse eller lignende.

Klikk på “Økonomi og regnskap” knappen etter innlogging for å stille spørsmål knyttet til økonomi og regnskap. 

Alternativt kan du sende en e-postmelding til efaktura@onnet.no, men du må da oppgi hvilket domene dette gjelder og ditt kundenavn slik at det er mulig å finne deg igjen i kundedatabasen vår

Hvilke salgsbetingelser gjelder?2018-08-20T13:10:29+00:00

OnNet sine standard salgsbetingelser gjelder for alle kundeforhold og alle tjenester du har hos OnNet. Disse salgsbetingelsene aksepterte du når du bestilte tjenesten.

Salgsbetingelsene finner du her:

Jeg ønsker bare en faktura per år2018-08-20T13:11:11+00:00

Hvis du har flere domener og tjenester hos OnNet som idag er fordelt på flere fakturaer kan du samle alle disse til en felles faktura for alle dine tjenester hos OnNet. På den måten kan du spare betydelige beløp i forbindelse med fakturaomkostningene, da vi legger til Kr. 50.- i ekspedisjonsomkostninger per faktura.

Ønsker du å samle alle dine tjenester på en faktura må du logge inn på vår KundeWeb og klikke på knappen “Økonomi og regnskap” etter innlogging.