OnNet sin KundeWeb

OnNet sin KundeWeb2020-10-07T18:26:41+02:00
. WebMail  
Les/send epost
Brukerstøtte
Få support

KundeWeb

Har du glemt ditt passord

Klikk her hvis du allerede er logget inn.

Glemt passord

Glemt passord?

Klikk her for å resette passordet til KundeWeb.

Har du byttet e-postadresse etter at du ble kunde må du fylle ut skjemaet under for å få resatt passordet manuelt (dette kan ta noen timer). 

    Domene:

    Har du flere domener liggende hos OnNet?

    Kundenavn:

    Kontaktperson:

    Telefonnummer:

    Hvor lenge har du vært kunde hos Onnet?

    Når fikk du siste faktura fra OnNet?

    Etter at vi har sjekket opplysningene vil du få til sendt et passord til en alternativ e-post. Etter at du er logget inn må du gå inn og oppdatere dine kundeopplysninger og angi en alternativ e-postadresse vi kan bruke i fremtiden.

    Ditt navn:

    Passordet ønskes sendt til følgende e-postadresse:

    Din IP-adresse er:
    18.215.62.41 ( United States )
    Hva er KundeWeb?2020-09-19T15:54:25+02:00

    KundeWeb er OnNet sine kundesider for kundeforholdet, og må ikke forveksles med Kontrollpanel som brukes for å sette opp og administrere tjenestene hos OnNet.

    Ved å logge inn på KundeWeb kan du:

    1. Sjekk og oppdatere dine kundeopplysninger
    2. Knytte et parkert domene til et webhotell
    3. Oppgradere eller nedgradere et webhotell
    4. Bytte eierskap på et domene
    5. Avslutte en tjeneste eller hele kundeforholdet, og få AuthCode til ditt domene
    6. Komme med spørsmål og innsigelser mot fakturaer o.l.
    7. Be om betalingsutsettelse
    8. Laste ned de e-bøkerne som følger med tjenesten

    Hvordan logge inn?

    Logg inn med det brukernavnet og passordet du fikk tilsendt når du opprettet kundeforholdet. Dette brukernavnet og passordet er default det samme som gjelder for Kontrollpanelet. Endrer du passordet for ditt kontrollpanel blir ikke passordet til vår KundeWeb endret, da dette er to adskilte systemer. Endrer du passordet til KundeWeb, blir dermed ikke passordet til kontrollpanelet (cPanel) endret.

    Hvis du har glemt ditt brukernavn eller passord til vår KundeWeb kan du klikke på “Glemt passord” linken på innloggingsiden. Du vil da få tilsendt en e-post med en link som lar deg resette passordet til vår KundeWeb. Har du byttet e-postadresse må du bestille passordet manuelt på innloggingssiden.

    Hvordan avslutte en tjeneste?2020-09-19T17:00:39+02:00

    Logg inn på vår KundeWeb hvis du ønsker å avslutte en tjeneste eller kundeforholdet.

    Alle oppsigelser må komme minst 30 dager før neste forfall. For domener må oppsigelsen komme minst 60 dager før fornyelsetidspunktet for domene hvis ikke blir domene fornyet automatisk for ytterligere ett år.

    Klikk på knappen “Avslutt tjeneste” under “Kundeforholdet” etter innlogging på vår KundeWeb for å avslutte en tjeneste eller hele kundeforholdet.

    Husk å avhuk at du ønsker AuthCode til ditt domene hvis du ønsker å flytte domene til en annen domene registrar (domene forhandler). Vi vil da sende deg AuthCode for domene.

    Faktura, regnskap og inkasso spørsmål2018-08-20T13:09:37+02:00

    Logg inn på vår KundeWeb hvis du har et fakturaspørsmål, innsigelse mot en mottatt faktura, trenger en kontoutskrift, betalingutsettelse eller lignende.

    Klikk på “Økonomi og regnskap” knappen etter innlogging for å stille spørsmål knyttet til økonomi og regnskap. 

    Alternativt kan du sende en e-postmelding til efaktura@onnet.no, men du må da oppgi hvilket domene dette gjelder og ditt kundenavn slik at det er mulig å finne deg igjen i kundedatabasen vår

    Hvilke salgsbetingelser gjelder?2018-08-20T13:10:29+02:00

    OnNet sine standard salgsbetingelser gjelder for alle kundeforhold og alle tjenester du har hos OnNet. Disse salgsbetingelsene aksepterte du når du bestilte tjenesten.

    Salgsbetingelsene finner du her:

    Jeg ønsker bare en faktura per år2018-08-20T13:11:11+02:00

    Hvis du har flere domener og tjenester hos OnNet som idag er fordelt på flere fakturaer kan du samle alle disse til en felles faktura for alle dine tjenester hos OnNet. På den måten kan du spare betydelige beløp i forbindelse med fakturaomkostningene, da vi legger til Kr. 50.- i ekspedisjonsomkostninger per faktura.

    Ønsker du å samle alle dine tjenester på en faktura må du logge inn på vår KundeWeb og klikke på knappen “Økonomi og regnskap” etter innlogging.

    Hvordan oppgradere eller nedgradere ett webhotell?2020-09-20T20:45:36+02:00

    Logg inn på vår KundeWeb hvis du ønsker å:

    • knytte et webhotell til ditt parkerte domene
    • oppgradere ditt eksisterende webhotell for å få større lagringskapasitet og/eller flere tilleggsdomener. 
    • nedgradere ditt eksisterende webhotell til en mindre og rimeligere pakke.

    Klikk på knappen “Oppgrader eller nedgrader” etter innlogging, under fanen “Kundeforholdet“, for å knytte et parkert domene til et webhotell. oppgradere eller nedgradere et eksisterende webhotell.

    Oppgraderingen er normalt utført i løpet av minutter eller noen få timer.

    Hvordan få AuthCode til mitt domene?2020-09-19T16:52:58+02:00

    AuthCode er en autorisasjonskode som verifiserer at du er rettmessig eier av et domene. Denne AuthCode må du gi til registraren (domene forhandleren) du ønsker å benytte. Dette må du gjøre samtidig som du bestiller flyttingen av domene. Mangler den nye domene forhandleren denne AuthCoden kan de ikke flytte domene til sin Registrar (forhandler) konto.

    AuthCode utleverer OnNet til sine kunder så snart du sier opp et domene hos oss. Når du sier opp domene på vår KundeWeb må du bare huske på å huke av at du ønsker å få tilsendt din AuthCode for domene.

    Driftsmeldinger

    808, 2020

    Oppdatert KundeWeb

    For å gjøre vår KundeWeb enklere å finne frem i er den i helgen blitt oppgrader. L0gg inn for å se hvilke endringer som er gjort.

    107, 2020

    6 timer nedetid for ca 75% av kundene i andre kvartal 2020

    Et stort ondsinnet hackeragrep mot serverlokalene våre i andre kvartal gjorde at vår node- og nettverksbrannmur gikk amok, med det resultat at ca. 75% av alle norske og 100% av utenlandske IP-adresser ble blokkert på brannmursnivå, før de kom til den fysiske serverparken. Dette gjorde at mange mistet kontakt med tjenestene i inntil 6 timer (lørdagsnatt fra kl.: 00:42 til kl. 06:37), før det massive angrepet var over og brannmuren kunne gå tilbake til “normal” tilstand.

    2305, 2020

    PHP 7,4

    PHP 7,4 er i dag installert på serveren og kan velges som din PHP versjon i cPanel. 

    104, 2020

    Ingen driftsproblemer eller driftstans de første 3 månedene av 2020

    Alle systemene hadde 100% oppetid i perioden 1.1.2020 – 30.03.2020.

    1909, 2019

    Nettverksproblemer

    Vi har idag hatt nettverksproblemer som har skapt langt ventetid (time out problemer). Problemet er nå løst.

    1208, 2019

    LiteSpeed web server

    Fredag kveld tok vi i bruk LiteSpeed web server. En drop-in web server som leser Apache`s konfigurasjonsfiler og som gjør nettsidene dine 3-6 ganger raskere i følge utviklerne. Web serveren regnes som verdens raskeste web server og klarer å håndtere DDoS angrep som andre web servere ikke klarer. Den er derfor valgt som vår nye web server for å gi deg et enterprise webhotell. LiteSpeed er imidlertid lisensbelagt, noe  de øvrige web serverne ikke er. Dette medfører at webhotell prisen vår går opp med Kr. 20 per år fra og med neste fakturering.

    Den unike web cachen som gjør serveren så raskt er imidlertid ikke aktivisert default. Noe som betyr at du selv må aktivisere web cache for ditt nettsted ved å logge inn på cPanel og klikke på ikonet LiteSpeed Web Cache Manager.

    Klikk her for å se hvordan dette gjøres.

    1807, 2019

    Aktiviser DMARC for å unngå misbruk av din e-postadresse

    SPAMMERE og svindlere blir stadig smartere. En vanlig svindelmetode er å sende ut e-postmeldinger som ser ut som kommer fra din e-postadresse. For å unngå dette må du sette opp en DKIM og SPF-record til ditt domene. Dette har vi rutinemessig gjort for våre kunder siden 2016. 

    Vi anbefaler nå alle kunder å sette opp en DMARC record til domene. En record i sonefilen som binder sammen DKIM og SPF recorden til et administrerbart system, med en klar policy for hva som skal skje med mail som ikke består DMARC sjekken. Dette vil ikke bare gjøre det vanskelig å sende ut e-postmeldinger som ser ut til å komme fra ditt domene, men øker også sjansene for at dine egne e-postmeldinger når frem til mottakeren uten å bli markert som spam.

    Klikk her for mer informasjon om hvordan du setter opp en DMARC record for ditt domene.

     

    1607, 2019

    DNSSEC kan nå aktiviseres

    Navnetjenerne våre støtter nå DNSSEC. En sikkerhetsstandard som beskytter sonefilen til domene mot manipulering av DNS-spørringer ved å legge til et ekstra lag med sikkerhet på den usikrede DNS standarden. Gjør det bl.a. umulig å presentere falske “catchede resultat” fra DNS spørringer.

    Alle som har sitt domene hos OnNet kan nå få aktivisert DNSSEC på sitt domenenavn gratis ved å sende en mail til post@onnet.no med “Ønsker DNSSEC til (ditt domenenavn)” i emne feltet. Ved registrering av nye domener blir dette et alternativ som gratis kan aktiviseres når domene bestilles. Vi anbefaler alle som har en nettbutikk, kortbetalingsløsning eller innhenter sensitive data å aktivsere DNSSEC snarest mulig.

    Klikk her for mer informasjon om DNSSEC.

    Startpunktet.com

    Go to Top