Klikk på ett av pluss symbolene under hvis du har et fakturaspørsmål eller andre spørsmål som er knyttet til økonomi.

Fakturarutiner og betingelser

Betingelser

OnNet sine standard salgsbetingelser gjelder for alle kundeforhold mellom OnNet AS og deg som kunde.

Hvordan betale for tjenestene OnNet leverer?

Normalt fakturerer OnNet sine kunder etterskuddsvis. Det vil si at OnNet sender deg en efaktura etter at tjenesten er levert (startet), med 10 dagers betalingsfrist.

Hvilke gebyrer får jeg?

Alle fakturaer belastes med et ekspedisjonsgebyr på kr. 50.- per faktura. Gebyret går med til å dekke OnNet sine kostnader knyttet fakturaen og inndrivelsen av den. Siden dette kan bli et betydelig beløp hvis du har mange små ordre hos OnNet, anbefaler vi alle kunder å velge en samlefaktura for tjenestene de har hos OnNet, slik at de kun får en faktura per år, med kun ett ekspedisjonsgebyr.

Hvilken periode gjelder fakturaen for?

Alle avtaler faktureres forskuddsvis, og for 1 år (12 måneder) om gangen. Hvis ikke annet står spesifisert på fakturaen, løper avtalen 12 måneder fra forfallsdato.

Når avsluttes min eksisterende avtale?

Se siste faktura for informasjon om når din avtale løper ut. Avtalen utløper 1 år fra og med forfallsdatoen på fakturaen, hvis ikke annet er spesifisert. Alle avtaler må sies opp skriftlig senest 60 dager før neste forfallsdato, hvis ikke fornyes avtalen automatisk for nye 12 måneder.

Jeg trenger en fakturakopi

Jeg trenger en kopi av en faktura

Benytt skjemaet under hvis du trenger en kopi av en faktura . Vårt regnskapskontor vil innen 72 timer sende deg en ny kopi på e-post. Det koster selvfølgelig ingenting å få en kopi av en faktura på epost. Fakturakopier sendes i PDF-format til en e-postadressen du oppgir under.

    Benytt dette skjemaet hvis du trenger en fakturakopi. Å be om en fakturakopi koster ingenting. Kundenr (påkrevd):
    Hvilken faktura trenger du en kopi av (angi fakturanr, hvis kjent)?

    Fakturanr:

    Klikk på avhukningsboksen under hvis du ønsker en kopi av siste faktura. JA Hvor skal fakturakopien sendes? (Angi en epostadresse)

    Sendes til:

    Ditt navn (påkrevd)

    Din epostadresse (påkrevd)

    Jeg ønsker bare en faktura per år

    Jeg ønsker bare en faktura per år

    Hvis du har bestil flere tjenester fra OnNet vil du motta flere små fakturaer fra oss. Siden alle fakturaene belastes med et ekspedisjonsgebyr, kan mange småfakturaer gjøre tjenesten unødvendig dyr.

    For å hjelpe deg med å spare penger, kan vi slå i sammen alle fakturaen til en årlig faktura som inkluderer alle småfakturaene du mottar i dag. Det er INGEN KOSTNADER knyttet til dette.

    Neste faktura du mottar fra oss vil inkludere alle tjenestene du per dags dato her hos OnNet, og den vil gjelde for 1 år fremover.

      Ønsker du en samlefaktura per år?
      JANEI

      Vi slår sammen alle del-ordre du måtte ha hos OnNet AS til en samlefaktura som du mottar en gang i året, med kun ett ekspedisjonsgebyr. Det er ingen kostnader knyttet til dette. Hvem bestiller denne samlefakturaen?

      Ditt navn (påkrevd felt)

      Din epost adresse (påkrevd felt)

      Gjelder følgende firmanavn/kundenavn:

      Jeg trenger en kundereskonto utskrift

      Jeg ønsker en reskonto utskrift for siste 12 måneder

      Siden det er tidkrevende å hente ut en manuell kundereskonto utskrift, må vi dessverre ta oss betalt for denne tidsbruken. Å bestille en kundereskonto utskrift koster kr. 98.-, ekslusive MVA.

        En kundereskonto for siste 12 månder koster
        kr. 98.-, eksl. mva.

        Ønsker du en kundereskonto for siste 12 månder?
        JA

        Hvilken e-postadresse skal kundereskontoen sendes til?

        Hvilket kundeforhold eller domene ønsker du å få kundereskonto på (i tilfelle du har flere aktive kontoer her)?

        Hvem bestiller denne kundereskontoen?

        Ditt navn (obligatorisk)

        E-post (obligatorisk)

        Jeg har fått faktura på en oppsagt tjeneste

        Jeg har mottatt en faktura på en oppsagt tjeneste

        Hvis du har fått en faktura på en tjeneste som er oppsagt, må du sende en kopi av bekreftelsen du fikk fra OnNet AS på e-post etter at vi registrerte din oppsigelse. Denne kopien sender du til efaktura@www.onnet.no.

        Husk å påfør hvilket  kundenummer og  fakturanr (se mottatt faktura) på innsigelsen under, slik at vi raskt og enkelt kan finne deg igjen i vårt system. OnNet vil da kreditere din faktura og du vil ikke få flere fremtidige krav på denne eller disse tjenestene.

        Husk at alle avtaler må sies opp  senest 60 dager før neste forfall , hvis ikke fornyes den automatisk for nye 12 måneder, og at alle avtaler løper helt til:

        • Vi har mottatt en skriftlig oppsigelse på tjenesten via disse sidene eller via en epost til efaktura@www.onnet.no med informasjon om hvilket domene tjenesten som sies opp er knyttet til, ditt kundenummer og hva som sies opp.
        • Du har mottatt en skriftlig bekreftelse fra OnNet AS med informasjon om at vi har registrert din oppsigelse og tidspunkt for registreringen. Denne bekreftelsen må du ta godt vare på da den er din kvittering på oppsigelsen. Hvis du har sagt opp en tjeneste, men ikke mottatt en skriftlig bekreftelse fra OnNet innen 24 timer må du ta kontakt med oss. Det kan være flere årsaker til at vi ikke har mottatt din oppsigelse. F.eks. kan mailen ikke ha gått ut fra din utboks, din SMTP server kan ha hatt problemer e.l. For at det aldri skal være tvil og diskusjonsgrunnlag i fremtiden løper alle avtaler helt til denne bekreftelsen er mottatt.

        Vi viser her til våre  salgsbetingelser som forklarer hvordan en avtale skal sies opp. Å flytte et domenenavn eller bytte webhotell er ikke det samme som en oppsigelse. OnNet har ingen informasjon om dette. Vi er derfor helt avhengig av å få en skriftlig oppsigelse fra våre kunder. Andre kan heller ikke si opp dine tjenester for deg heller, med mindre du har gitt dem en skriflig fullmakt til å gjøre dette på dine vegne.

          Fyll ut skjemaet under hvis du har mottatt en faktura på en oppsagt tjeneste.

          Gå nøye igjennom forutsetningene til venstre før du fyller ut skjemaet, da det sparer masse tid for alle parter og gjør behandlingen enklere.

          Kundenr:

          Fakturanr:

          Firmanavn:

          Hvilket domene er tjenestene på fakturaen knyttet til? Domene: Alle oppsigelser må komme 60 dager før neste forfall. Angi i feltet under datoen du mottok bekreftelsen på oppsigelsen fra OnNet AS, og legg ved bekreftelsen på oppsigelsen som et vedlegg (ikke påkrevd), Oppsigelsedato:
          Neste forfall er (se til sendt faktura): Neste forfallsdato:

          Egne kommentarer:

          Ditt navn (obligatorisk)

          E-post (obligatorisk)

          Jeg har trenger en kreditnota og ny faktura

          Mottatt faktura har feil adresse eller andre kundeopplysninger

          Det er din oppgave å sørge for at OnNet AS sitter med korrekt kundeinformasjon. Flytter du, bytter du telefonnummer eller e-postadresse, er det ditt ansvar å logge inn på vår KUNDEWEB og oppdatere disse kundeopplysningene. Vi viser her til våre salgsbetingelser.

          Hvis du ønsker at vi skal kreditere en faktura du har mottatt, endre kundeopplysningene, for deretter skrive ut og sende en ny faktura, vil du bli belastet med et ekstra ekspedisjonsgebyr på kr. 98.-, eksl. mva, for disse endringene. Dette for å dekke våre ekstra kostnader.

          PS! Ikke bestill denne tjenesten før du har oppdatert dine kundeopplysninger via vår Kundeweb.

            Å be om kreditnota og ny faktura på grunn av feil kundeopplysninger koster kr. 98.-, eksl. mva. Kundenr (påkrevd):

            Fakturanr (påkrevd):

            Domene (påkrevd):

            Egne merknader:

            IKKE BESTILL DENNE TJENESTEN FØR DU HAR OPPDATERT DINE KUNDEOPPLYSNINGER MED KORREKT INFORMASJON, DA VI BRUKER DENNE INFORMASJONEN TIL DIN NYE FAKTURA!!!

            Til hvilken epostadresse ønsker du at vi skal sende kreditnotaen og den nye fakturaen til?

            Sendes til:

            Ditt navn (påkrevd)

            Din epostadresse (påkrevd)

            Jeg trenger 30 dagers betalingsutsettelse

            Jeg ønsker 30 dagers betalingsutsettelse

            Vi har forståelse for at alle kan komme i økonomiske problemer. Vi tilbyr derfor alle kunder å få en 30 dagers betalingsutsettelse på til sende faktura, såfremt du ber om betalingsutsettelsen før forfallsdato (se til sendt faktura). Kanskje er problemstillingen så enkel at du for øyeblikket er på ferie og dermed ikke har tilgang til din nettbank.

            Vi krever ingen forklaringer, bare at du sier i fra før forfallsdato. Vi belaster deg dermed IKKE for purregebyr og sake blir ikke sendt videre til inkasso, hvis dette står for tur.

            PS! Dette er et tilbud du KUN KAN BENYTTE DEG AV 1 – EN – GANG. Vi er ingen kredittinstitusjon, så du kan ikke be om betalingsutsettelser uten ekstra kostnader mer enn en gang i løpet av ditt kundeforhold. Legg oss derfor inn i din prioriterte kø til neste år og de påfølgende, hvis du i år må be om betalingsutsettelse. Du betaler selvfølgelig ingenting for denne betalingsutsettelsen.

              Fyll ut skjemaet under hvis du ønsker 30 dagers betalingsutsettelse på en faktura.

              Kundenr: Fakturanr.:

              Ditt navn

              Din epostadresse:

              Jeg har et annet fakturaspørsmål

              Andre innsigelser

              Benytt skjemaet til høyre hvis du har andre innsigelser. Det vil si innsigelser som ikke passer inn under en av de andre fanene. Alle innsigelser må komme før neste forfall Det vil si før forfallsdatoen på fakturaen og så snart du ble klar over feilen.

                Kundenr.: Fakturanr.: Domene: Angi dine innsigelser i feltet under. Beskriv den så godt som mulig slik at det er mulig for oss å ta stilling til den.

                Innsigelse

                Ditt navn (obligatorisk)

                E-post (obligatorisk)